اینجا همه چی درهمه...
به نام خدا
شنبه 24 دی 1390برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : سجادعطارزاده

مي دونم تا الان به شباهت و البته تفاوتهاي يک بازي فوتبال با زندگي ما انسان ها توجه کرده ايد يا نه.اما شايد بشه به جرعت گفت که اين دو به اندازه ي دو تا انسان دو قلو با همديگر تشابه دارند،و البته همانطوري که دو تا انسان دو قلو با همديگر تفاو تهاي دارند،زندگي ما انسان ها و بازي فوتبال هم خالي از اين تفاوت نمي باشد.

بيايد قبل از هر چيزي به تجزيه و آناليز اين دو بپردازيم.اول از بازي فوتبال شروع مي کنيم.

فوتبال:

يه بازي است که در آن دو تيم اجراي آن را بر عهده دارند.دو تيمي که 11 نفر بازيکن در درون زمين دارند و تعدادي هم به عنوان کادر فني،از روي نيمکت بازي آنها را مديريت و راهنمايي مي کنند.البته درصد بسيار زيادي از اين مديريت در خارج از مستطيل سبز بازي صورت مي گيرد.

حالا برسيم به هدف:

هدف هر تيمي از انجام اين بازي ،مثل تمام بازي هاي ديگر،رسيدن به پيروزي و موفقيت و ارتقاي رتبه و جايگاه خودش در جدول بازي ها مي باشد.(درست مثل هدف از انجام زندگي).

حالا قوانين:

براي هرچه بهتر انجام شدن اين بازي جذاب،يک سري قوانين بر اين بازي حاکم است و تعدادي از آنها عبارتند از:

1-دادن کارت زرد و قرمز:

که اگر بازيکني دست به خطا بزند، با توجه به شدت خطاي انجام شده با اين کارت ها جريمه مي شود.

2-گرفتن آفسايد:

که اگر بازيکني زماني که توپ براي او ارسال مي شود،از خط دفاعي تيم مقابل جلوتر باشد،محکوم به افتادن در تله ي آفسايد مي شود و بازي توسط داور بازي متوقف مي شود.

3-اگر گل نزني گل مي خوري:

يکسري قوانين نانوشته شده در فوتبال وجود دارد،که اين قانون يکي از آنها مي باشد و شايد جالبترين قانون،در بين تمام قوانين حاکم بر بازي مي باشد.

4- زمان:

زمان هم يکي از قوانين اين بازيست که 90 دقيقه مي باشد.

البته همانطوري که مي دانيد،اجراي همه ي قوانين حاکم بر اين بازي توست داور بازي صورت مي گيرد و حرف اول و آخر را قاضي بازي مي زند.

و حالا به زندگي بپردازيم:

زندگي:

آيا تا به حال به زندگي فکر کرده ايد،که اين زندگي ايي که شب و روز از اون حرف مي زنيم چيه؟هدف از انجام اون چيه؟چه قوانيني بر اون حاکمه و چه کسي در اون کار قضاوت رو انجام ميدهد؟نه آيا واقعا تا به حال به اين چيز ها توجه اي کرده ايد ؟

زندگي:

اجازه مي خوام که براي شرح چيستي اون به يه شعر زيبا اشاره کنم:

"زندگي صحنه ي يکتاي هنرمني ماست    هر کسي نغمه ي خود خواند و از صحنه رود

صحنه پيوسته بجاست                  خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد"

زندگي يه جريانه،که با به دنيا آمدن ما آدم ها صورت مي گيرد و به جريان مي افتد، و با مرگ،به مرحله اي جديد تر و کامل تر وارد مي شود(درست مثل بازي فوتبال که به پايان مي رسد و دوباره با بازي بعدي وارد يک مرحله ي جديدتر مي شود)

"ما انسانها ما بين تولد و مرگ يه خط فاصله اي داريم ،که آن را زندگي مي ناميم"

حالا واقعا هدف از اجراي زندگي چيست؟

هدفي کاملا متشابه با هدف بازي فوتبال،که چيزي جز رسيدن به پيروزي و موفقيت نمي باشد.

تا به حال زياد اين حرفو از پدر و مادرامون شنيديم که مي گن:

"از زماني که تونستم دست چپ و راستمو از هم تشخيص بدم،تمام تلاشمو براي خوشبخت شدن خودم و خانواده ام صورت دادم و...."و حرفهايي از اين قبيل.

پس همانطوري که مي بينيد،هدف،"ايجاد شرايط مناسبي براي رسيدن به خوشبختي و موفقيت است".رسيدن به موفقيتي(پول و ثروت،علم و دانش،خانه،اتوموبيل،شغل،سفر به کشورهاي خارجي و ....)که ارتقاي سطح زندگي ما به آن وابسته است.

حالا براي رسيدن به موفقيت يه سري قوانين وجود دارد که شايد مهمترين آنها عبارت باشند از:

1-گرفتن آفسايد:

مي دانيد که يکي از ساده ترين گل ها در زمين فوتبال گلي است که مهاجم با تيزهوشي مي تواند از خط دفاعي تيم مقابل بگذرد و با تک به تک شدن با دروازه بان توپ را وارد دروازه کند و به موفقيت برسد.

حالا اگه ما آدم ها هم بتونيم به موقع از خط دفاعي شکست ها و مشکلات بگذريم(بايد از خط دفاعي مشکلات و شکست ها گذشت نه آنها را ناديده گرفت)،مي توانيم به موفقيت برسيم.

پس يادتون نره که بايد از خط دفاعي شکست ها و مشکلات گذشت نه اينکه جلوتر از آنها ايستاد و سعي کرد که بدون گذشتن از آنها،به موفقيت رسيد."پس براي رسيدن به موفقيت بايد از سختي ها گذشت،نه اينکه سعي کرد که جلوتر از آنها قرار داشت و آنها را ناديده گرفت."

2-گرفتن کارت زرد(اخطار)و کارت قرمز(اخراج):

حالا اگه بخواهيم از زندگي خودمان در برابر مشکلات دفاع کنيم،بايد براي رسيدن به هدف،بدون خطا کردن پيش برويم.

يعني اگر بخواهيم براي دفاع و حمله،خطا کنيم(سر اينو اون کلاه بگذاريم،دروغ بگيم،خبرچيني کنيم،گناه کنيم،...)و به نوعي براي رسيدن به موفقيت به هر وسيله اي متکي بشويم،داور بازي(خداوند)با توجه به شدت خطاي صورت گرفته، يا به ما اخطار مي دهد(با شکستي مواجه مي کند)يا ما را از صحنه ي زندگي و رسيدن به موفقيت اخراج مي کند.

3- اگر گل نزني گل مي خوري:

يعني چه؟يعني اينکه اگر از موفقيت هاي کوچکي که در راه رسيدن به موفقيت اصلي براي ما بدست مي آيد،بهره اي نجوييم هيچگاه به موفقيت اصلي نمي رسيم.

"پس در راه رسيدن به هدفت هيچ چيز را ناديده مگير"

همانطوري که در بازي فوتبال اگر يک تيم از کاشته اي که بدست مي آورد و يا اگر از پنالتي ايي که براي گل زدن نسيبش مي شود،استفاده اي نکند،گل مي خورد(با شکست مواجه مي شود و يا به موفقيت کامل نمي رسد)،اگر هم گل نخورد،جاي حسرت آن تا ابد باقي است.

پس،از همه ي موفقيت هاي کوچک، در راه رسيدن به موفقيت هاي بزرگ،استفاده کرد.

4- زمان:

يه چيزي که بايد خيلي خيلي به اون بها داد زمان است.":ما تا ابد زنده نيستيم"،پس بايد با توجه به شرايط زندگيمون از قبيل نوع کار،ميزان درآمد،جنس،کشور،آب و هوا،شرايط اقتصادي خود و جامعه و...،يک محدوده ي عمر براي خود در نظر بگيريم(مثلا 70 سال) و با توجه به همين محدوده براي رسيدن به موفقيت ها و اهداف برنامه ريزي داشته باشيم.

همانطوري که در بازي فوتبال،90 دقيقه براي گل زدن زمان داريم،بايد براي زندگي هم يک زمان خاص را مشخص کرد،مثلا با توجه به شرايط بالا،يک محدوده ي زماني به نام عمر براي خود انتخاب مي کنيم و سعي کنيم که در اين محدوده ي زماني مشخص، براي رسيدن به موفقيت هاي تعيين شده ي زندگي،تلاش کنيم.

"توجه،توجه":

در بازي فوتبال اگر صداي سوت داور بازي به صدا در آيد،ديگر زماني براي گل زدن نيست. و بايد در طول 90 دقيقه از تمام فرصت ها براي رسيدن به گل تلاش کرد،تا بعد  از به صدا در آمدن صداي سوت داور،حسرت موقعيتهاي از دست رفته را نخوريم،که حسرت دردي را دوا نمي کند،و اين درست مثل زندگي است.

حرف آخر:

در آخر جا دارد که به يکي از تفاوت هاي اصلي زندگي و فوتبال اشاره اي شود و آن بحث"عدالت"است.

تا به حال مطمئنا در بازي هاي مختلف فوتبال ديده ايد که گزارشگر بازي مي گويد"واقعا که بي رحم ترين بازي، فوتبال است"و اين جمله را زماني به کار مي برند که حق به حق دار نمي رسد و به نوعي عدالت در بازي به تيمي که برتر بوده و خيلي تلاش کرده است،نمي رسد،اما در زندگي اينطور نيست و اگر از تمام امکانات لحظه ي حال با بيشترين تلاش و پشتکار استفاده کنيم، مطمئنا حق به حق دار مي رسد و پايان راه همان چيزي است که ما به آن مي انديشيم و آن چيزي جز رسيدن به موفقيت نمي باشد

"پس با اميد به خدا از تمام دارايت براي رسيدن به موفقيت استفاده کن".

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 366
بازدید ماه : 506
بازدید کل : 31881
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


iv align="center">

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 366
بازدید ماه : 506
بازدید کل : 31881
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

api/news/top/1?tid=23&output=json">

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 366
بازدید ماه : 506
بازدید کل : 31881
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



.




<-PollName->

<-PollItems->

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

کد عروسک مرلین
منبع کد های جاوا اسکریپ وقالب وب

محکوم کردن توهین به پیامبر

محکوم کردن توهین به پیامبر

محکوم کردن توهین به پیامبر