اینجا همه چی درهمه...
به نام خدا
برای استفاده از این ذره بین باید مراحل زیر را انجام دهید: 1- به منوی Start\programs\accessories\accessibility بروید. 2- برنامه Magnifier را اجرا کنید. حالا هر جایی که موس خود را ببرید آن قسمت را در اندازه بزرگ می توانید مشاهده کنید .

http://hame-jour-tarfand.blogsky.comمنبع

قفل کردن کامپیوتر توسط یک Shortcut شاید تا به حال به فکر یافتن راهی بوده اید که کامپیوتر خود را راحت تر از آنچه متداول است در حالت Lock قرار دهید. این کار بسیار ساده است و با طی کردن مراحل زیر شما میتوانید یک Icon به دسکتاپ یا Quick Launch اضافه کنید که با یک ضربه ماوس بر روی آن سیستم شما در حالت Lock قرار میگیرد.

برای این منظور
۱. بر روی صفحه نمایش خود Right-Click کنید و از Shortcut ، New را انتخاب کنید.
۲. در پنجرهای که ظاهر شده در قسمت Type the location of the item فرمان زیر را بنویسید:
rundll۳۲.exe user۳۲.dll,LockWorkStation user۳۲.dll,LockWorkStation
۳- بر روی Next کلیک کنید و و نام Shortcut را وارد کنید و کلید Finish را بزنید.
جهت راحتی بیشتر پیشنهاد میشود که میانبر(Shortcut) ایجاد شده را با ماوس به یک قسمت از فضای خالی Quick Launch بکشید تا از این پس در هنگام نیاز با زدن یک کلید دستگاه شما در حالت Lock قرار گیرد.

منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.


برای این کار:

ابتدا از منوی Stat وارد Run شوید. سپس دستور cmd را تایپ نموده و Enter بزنید.
اکنون در داخل CMD کد زیر را وارد کنید و Enter بزنید:

attrib +h +s D:/folder

دقت کنید این کد folder را در درایو D مخفی میسازد.
به Space های خورده شده در میان کد نیز دقت کنید.
با این عمل folder کاملأ از روی هارد شما مخفی میشود.

در صورتی که میخواهید یک فایل را نیز مخفی کنید کافی است آدرس را بدین شکل وارد کنید:

attrib +h +s D:/Windows/tarfand.exe

این کد فایل tarfand.exe را در داخل درایو D و پوشه Windows مخفی میسازد.

به همین سادگی شما میتوانید عملیات مخفی سازی را انجام دهید.

اما چگونه این فایلهای مخفی کرده را بازگردانیم؟
بدین منظور در داخل CMD دستور زیر را وارد کنید تا به ترتیب فایلهای مخفی شده مان آشکار گردند:

attrib -h -s D:/folder
attrib -h -s D:/Windows/tarfand.exe


تنها دقت کنید که محل و نام فایل مخفی شده تان فراموش تان نشود چرا که دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.

http://hame-jour-tarfand.blogsky.comمنبع

حتما شما نیز دیده اید که در تمامی نرم افزارهای ویرایشگر عکس حتی فوتوشاپ پس از زوم کردن بر روی یک عکس ، به طور طبیعی کیفیت عکس کاهش میبابد. اما در این قسمت قصد داریم ترفندی را معرفی کنیم که در اصل با استفاده از یک ابزار خاص انجام میشود و به وسیله آن میتوانید تا 1000 برابر بر روی یک عکس زوم کنید اما بدون اینکه اندکی از کیفیت عکس مورد نظر کاهش یابد. تا حدودی این موضوع غیر ممکن به نظر میاید اما میتوانید آن را امتحان کنید!
بدین منظور کافی است نرم افزار STOIK Smart Resizer رو از اینترنت دریافت کنید. با استفاده از این ابزار میتوانید موضوع فوق را انجام دهید. لازم به ذکر است که این نرم افزار از نرم افزارهایی است که پلیس از آنها استفاده میکند.

منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com

در Windows XP:



تنظیم بلندی صدا :



Control Panel -> Phone and Modem Options -> Modems سربرگ -> Properties -> Modem سربرگ -> Speaker Volume



قطع صدا به طور کامل : ابتدا وارد Control Panel شوید و سپس Network Connections را دابل کلیک کنید . روی Connection که می خواهید با آن به اینترنت متصل شوید راست کلیک کرده و روی Properties کلیک کنید . از پنجره باز شده کلید Configure را بزنید . حال Enable Modem Speaker را غیر فعال کنید .



در Windows 98 :



Control Panel -> Modems -> Properties -> Speaker Volume



توجه داشته باشید که در Windows 98 تغییرات روی Connection بعدی اعمال می شود . پس Connection را پس از انجام عملیات بالا دوباره بسازید.


منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com

اگر تایپیست خوبی هستید، حرکت دائم بین موس و صفحه کلید تان احتمالا” شما را آزار می دهد.



برای بر نداشتن انگشتان از روی صفه کلید چندین شیوه وجود دارد. برای کلیک راست از روی صفحه کلید این شیوه را دنبال کنید:


ابتدا مکان نما را روی گزینه مورد نظر قرار دهید و بطور همزمان کلیدهای Shift- F10 را فشار دهید . برای انتخاب گزینه ای از منوی Option می توانید از کلیدهای جهت نمای صفحه کلید استفاده کنید . ( بعد از انتخاب گزینه مورد نظر کلید Enter را بزنید )


بدلیل اینکه کپی از متن انتخابی معمولی ترین کار پنجره کلیک راست است ، ترفند بالا به نظر بی اهمیت می رسد . برای استفاده بهتر از ترفند ذکر شده شما باید بدانید که چگونه می توان با استفاده از صفحه کلید متنی را انتخاب کرد . خوشبختانه این کار بسیار آسان است و با استفاده از کلیدهای جهت نما در حالیکه دکمه Shift را پائین نگه داشته اید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.   منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com


ویندوز اکس پی حافظه فوق العاده ای دارد. تمام گزارشهای مربوط به برنامه های گوناگون ، اطلاعات امنیتی، و اتفاق هایی که بر سر ویندوز آمده است، بی سرو صدا در گوشه ای از ویندوز ثبت می شود. این بایگانی، به ویژه هنگامی که سرگرم یافتن ایراد دستگاه خود هستید، بسیار کارامد است و میتوانید در آن، اطلاعات بسیار مفیدی درباره دلیل احتمالی ایراد ویندوز بیابید.
همچنین تمام پیغامهای خطا و دلیل نمایشهای آنها را نیز میتوانید در این بایگانی مشاهده کنید. برای دسترسی به این بایگانی ( که نام آن Event Log است) به { کنترل پنل} و سپس Administrative Tools بروید. سپس گزینه Event Viewer را انتخاب کنید.

منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com

آیا در لیست دوستم هستم؟
وقتی با یک نفر Chat می کنید از کجا می فهمید طرف مقابل شما را در لیست خود Add کرده است یانه! کافی است به طرف مقابل یک PM بدهیم و هنگامی که جواب طرف مقابل رسید به بالای پنجره ی مخصوص PM نگاه کنید. دو حالت ممکن است رخ دهد:

1.اگر طرف مقابل شما را در لیستش نداشته باشد، در بالای صفحه به صورت زیر اسم ها را مشاهده خواهیم کرد:
Yahoo Send ID Instant Messenger در این صورت می بینید که بین ID دوست شما و Instant Messenger فقط یک خط وجود دارد که این نشان می دهد که طرف مقابل شما را Add نکرده است.
2.اگر بین ID دوست شما و Instant Messenger دو خط دیده شود مانند:
Yahoo Send ID…Instant Messenger در این صورت ID شما در لیست دوستان تان وجود دارد.


دوستم در کدام Room مشغول Chat کردن است؟
برای این کار به راحتی بر روی اسم او در لیست خودتان کلیک راست کرده و گزینه ی Join User in chat را انتخاب کنید، سپس شما به راحتی به آن اتاق منتقل می شوید.

منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com

یکی از مشکلات ویندوز xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password می باشد .همانطور که همه شما می دانید xp امکان جالب switch user را دارد که می توان محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد .حالا اگر شما این password را فراموش کنید چاره چیست؟. در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا ، دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.



حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برایAdmin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم؟


برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود بکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید.


بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده ودر جای خالی عبارت Control userpasswords2 را تایپ کنید.


پنجره باز شده دارای 2 TAB به نام هایUsers & Advanced می باشد.


TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه:User must enter a username and password to use this computer را بردارید.


با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.



حالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد همچنین با استفاده از گزینه Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.                 منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com


دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:چند ترفند ویندوزی!, :: 11:2 ::  نويسنده : سجادعطارزاده

1. همه منوهای ویندوز، کلیدهای میانبر دارند که از ترکیب کلید Alt با یکی از حروف موجود در نام آن منو، ساخته شده است. در حالت عادی بازدن کلید Alt، این حروف میانبر، با یک زیر خط مشخص می شوند. به منظور نمایش دائمی این زیرخط ها، با کلیک راست روی میز کار و انتخاب گزینه Properties از منوی ظاهر شده، به زبانه Appearance بروید. در ادامه دکمه Effects را کلیک کرده و علامت گزینه Hide underline letters for keyboard navigation until press the [Alt] key را بردارید.



2. اگر می خواهید با زدن کلید Caps Lock، Num Lock یا Scroll Lock، صدایی از کامپیوترتان پخش شود، کنترل پنل را باز کرده، به قسمت Accessibility رفته و گزینه Togglekeys را فعال کنید.



3. در ویندوز XP، با نگه داشتن کلید Shift در پنجره Turn off computer، دکمه Standby به Hibernate تبدیل می شود. Hibernation یا خواب زمستانی، وضعیتی است که در آن، کامپیوتر قبل از خاموش شدن، محتویات حافظه را روی هارد دیسک ذخیره می کند و یا هنگام راه اندازی مجدد، ویندوز را با همان وضعیت قبلی بالا می آورد.



4. اگر ویژگی Hibernate روی ویندوز شما فعال نیست، برای فعال کردن آن، قسمت Power Options را از کنترل پنل باز کرده و به زبانه Hibernate بروید. اگر چنین زبانه ای وجود ندارد، دلیل آن، عدم پشتیبانی سخت افزار کامپیوترتان از این ویژگی است. در زبانه Hibernate گزینه Enable hibernation را فعال کرده و دکمه OK را کلیک کنید.


منبعhttp://hame-jour-tarfand.blogsky.com

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 507
بازدید کل : 31882
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


iv align="center">

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 507
بازدید کل : 31882
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

api/news/top/1?tid=23&output=json">

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 507
بازدید کل : 31882
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



.




<-PollName->

<-PollItems->

کد پیغام خوش آمدگویی

کد متحرک کردن عنوان وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

کد عروسک مرلین
منبع کد های جاوا اسکریپ وقالب وب

محکوم کردن توهین به پیامبر

محکوم کردن توهین به پیامبر

محکوم کردن توهین به پیامبر